Wednesday, February 6, 2008

Kadangkala.....

Kadangkala...
Kadangkala aku rasa dugaan yg tuhan berikan untuk aku terlalu berat....
Kadangkala..aku rasa kenapa aku seorang jer.....
kadangkala aku rasa kenapa aku??...
Namun.... Kadangkala aku rasa kesedihan, kedukaan umpama tergigit cili jer...sakitnya sekejap..apabila kita mkn sesuatu yg manis semuanya akan lenyap..rasa pedas tu hilang...dah kite dh lupa yg kita baru jer tergigit cili...
Dan Kadangkala....aku tersedar itulah yg aku pegang selama nie....dan itulah salah satu sbb aku dpt teruskan hidup dgn tabah...

2 comments:

asera said...

u r not alone gurl....semua org de masalah masing2.yg membezakan how we cope with it (senyum, mengamuk smpai orang lain terlibat, etc.),at least we learn. Bile kita rase org lain gembira mcm xde mslh, sebenarnya dia je yang tau. The more 'power' u have, the greater 'challenge u gonna have. Huhu. Just take this phrase, "Life is like a cake." Kalo makan telur shj, xsedap.begitu juga klo mkn tpung, baking powder etc.Tapi klo campur sesemue...jadilah kek yang sedap! :). I think u know the phrase saying that tuhan takkan kasi dugaan kat seseorg unless he/she have that capabilities. Hadapi dengan senyuman erk....tp have to express urself la bile perlu.Kdg when something happened, kite bukan shj blajar psl bende/org lain tp kite blajar ttg diri sendiri.My 2-cent,peace! :)

deeya said...

asera: Thanks:-)it's help...